TIP 83. | “Wanneer heeft u betaald?”

  De meeste debiteur gesprekken beginnen met het feit dat er facturen openstaan en waarom die niet zijn betaald. Onbedoeld geeft u de mogelijkheid om allerlei feiten en vermeende klachten aan te dragen waarom er niet kan worden betaald. “Wanneer heeft u betaald?” is een betere openingszin als u met de debiteur belt. De

Door |2022-09-28T13:17:09+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 82. | Bel met de juiste persoon

  Bij het telefonisch benaderen van uw debiteur is het belangrijk dat u vooraf verifieerd dat u met de juiste persoon praat. Heeft u het idee aan het lijntje gehouden te worden? Zorg dan dat u met de hoogst mogelijk verantwoordelijke spreekt. Stuur mij het GRATIS e-book!

Door |2022-09-06T11:42:35+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 81. | Stel iets tegenover de betaling

  Debiteuren bellen is een vorm van onderhandelen. Stel daarom iets positiefs tegenover de betaling. Bijvoorbeeld het vrijgeven van een levering of intrekken van de melding van wanbetaling bij het incassobureau. Stuur mij het GRATIS e-book!

Door |2022-09-28T13:18:33+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 79. | Blijf correct

  Een notoire wanbetaler kan het bloed onder uw nagels vandaan halen, maar het is zaak om ten alle tijden correct te blijven. Hoe menselijk een emotionele uitbarsting ook is, met de mogelijkheden op de huidige smartphones is het niet ondenkbaar dat uw emotionele uitbarsting een eigenleven gaat leiden en uw reputatie schaadt.

Door |2022-09-28T13:20:19+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 78. | Houd factsheet bij de hand

  Maak een document in duidelijke letters met alle gegevens die nodig zijn voor goed debiteurenbeheer. Denk aan het volledige IBAN-nummer, faxnummer, postadres voor klachten en opmerkingen, terugbel nummers voor debiteuren, etc. U kunt tijdens het gesprek deze gegevens snel en gemakkelijk doorgeven. Stuur mij het GRATIS e-book!

Door |2022-09-28T13:21:39+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 77. | Gebruik een belscript

  Ongeacht of u een ervaren beller bent is het verstandig om een debiteur te bellen met behulp van een belscript. Door een belscript te gebruiken behandelt u iedereen zoals dat vooraf is bedacht en u vergeet niets te vragen of mede te delen. Een belscript moet een levend document zijn en continu worden

Door |2022-09-06T10:25:30+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 75. | Klachtenbeheer

  Veel facturen worden niet betaald omdat er een klacht is. Hoewel veel klachten worden gebruikt om de betaling uit te stellen zullen er ook echte klachten tussen zitten. Neem elke klacht serieus en verzoek de klant zijn klacht schriftelijk te melden zodat de omvang van de klacht vaststaat. Beoordeel vervolgens de klacht pop

Door |2022-09-28T13:25:15+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 74. | Alles uit handen geven

  Vordering groot of klein, leuke of vervelende debiteur; laat de beslissing om een vordering uit handen te geven sturen door het beleid en proces. Blijft betaling uit en biedt de debiteur geen acceptabele oplossing, geef dan altijd de vordering uit handen. Stuur mij het GRATIS e-book!

Door |2022-09-28T13:26:47+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|
Ga naar de bovenkant