TIP 73. | Wat te doen tijdens het incassotraject?

  Overleg goed met het incassobureau hoe u zich opstelt naar de debiteur tijdens de incassoprocedure. Wat u doet met rechtstreeks ontvangen gelden of als de debiteur u rechtstreeks benadert. Voor het beste resultaat, maakt u goede afspraken zodat u elkaar niet in de weg loopt. Stuur mij het GRATIS e-book!

Door |2022-09-28T13:28:12+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 72. | Wat is de werkwijze van uw incassobureau?

  Het incassobureau gaat aan de slag met uw vordering en debiteur. U schakelt het incassobureau in en bent dus ook verantwoordelijk voor het handelen van het incassobureau. Nu u zich bewust bent van deze verantwoordelijkheid is het logisch dat u precies wilt weten wat de werkwijze en methodes zijn van uw incassobureau.

Door |2022-09-28T13:29:50+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 71. | Help het incassobureau met goede resultaten

  Het invorderingstraject van het incassobureau begint al bij uw algemene voorwaarden en werkzaamheden hierna. Betrek een incassobureau al bij het maken van het debiteurenbeleid zodat zij u tips kunnen geven voor optimaal resultaat en een goede basis voor een eventueel incassotraject. Stuur mij het GRATIS e-book!

Door |2022-09-28T13:32:40+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 70. | No cure no pay, pas op ermee

  Ondanks de omvattende en zeer specialistische kennis die een goede invorderaar in huis moet hebben, vinden veel ondernemers het logisch dat incasso gratis is, of op basis van No Cure No Pay wordt afgehandeld. Een toepasselijke Engelse uitdrukking bij deze goedkope vorm van dienstverlening: “If you pay peanuts, you get monkeys!” Stelt u

Door |2022-09-28T13:34:46+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 69. | Vreemde ogen dwingen

De meeste ondernemers vinden zichzelf “incassospecialist”, zij laten zich tenslotte niet uit het veld slaan door een wanbetaler… Een incassobureau kan het in de meeste gevallen toch beter, sneller en goedkoper dan u zelf, al is het maar door het “vreemde ogen”-principe. Daarnaast hoeft u zich niet boos te maken en kunt u alle

Door |2022-09-28T13:45:10+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 68. | Pré-incasso

Dit zijn de diensten die door incassobureaus worden aangeboden om de debiteur een laatste mogelijkheid te geven de factuur te betalen met lage of zonder extra kosten. De pré-incassobrief, slotsommatie of gentle reminder zijn benamingen voor een laatste herinnering op het briefpapier van het incassobureau. Ook bieden incassobureaus diensten aan om de debiteur een

Door |2022-09-28T13:47:55+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 67. | Wie zeurt, die beurt

De debiteur die u door middel van alle communicatiemiddelen laat weten dat u toch wel heel graag de betaling wilt ontvangen, zal in veel gevallen van uw “gezeur” af willen en voldoet alsnog de factuur. Stuur mij het GRATIS e-book!

Door |2022-09-06T09:05:56+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 66. | Rente en kosten bepalen

We hebben u al eerder getipt dat het belangrijk is om de kosten van een factuur/wanbetaler in beeld te brengen. Hoe helderder u deze kosten heeft, des te beter kunt u bepalen hoe groot de besparingen zijn als het debiteurenbeheer wordt verbeterd. Stuur mij het GRATIS e-book!

Door |2022-09-28T13:49:29+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|

TIP 65. | Klant-score bepalen

Om een goede klant-score te bepalen moeten gegevens van externe kredietinformatiebureaus worden gekoppeld aan uw eigen (historische) gegevens. Deze klant-score kan worden gebruikt bij het bepalen van de (risico) categorieën waarin een debiteur wordt geplaatst. Als u de klant-score bepaling aanvult met een mutatie-abonnement dan kunt u proactief handelen op toekomstige veranderingen. Stuur

Door |2022-09-06T09:02:44+00:00september 6th, 2022|100 Debiteurentips|
Ga naar de bovenkant