Huurder vraagt om tegemoetkoming huur, wat nu?
Als verhuurder heeft u het afgelopen jaar waarschijnlijk diverse verzoeken van bedrijven gehad voor kwijtschelding, verlaging of opschorting van de huur als gevolg van een inkomstendaling door de coronamaatregelen.
De overheid probeert met diverse pakketten aan steunmaatregelen de pijn zoveel mogelijk te verlichten voor bedrijven.
Maar na een jaar van Corona-maatregelen, komen ook steeds meer particulieren in de financiële problemen. Denk aan zzp’ers, werkzoekende, oproepkrachten, etc. om mensen met acute geldnood te helpen is de TONK (Tijdelijk Ondersteuning Noodzakelijke Kosten) opgezet.
TONK is bedoeld voor iedereen die 18 jaar of ouder is en tenminste 25 procent aan inkomsten heeft verloren door de coronamaatregelen. Zij kunnen een beroep doen op de regeling die geldt met terugwerkende kracht tot 1 januari 2021 voor maximaal 6 maanden tot en met juni 2021.
Dus als u wordt benaderd door een particuliere huurder met verzoek deze tegemoet te komen in de huur, dan is het niet gek dat u vraagt welke stappen de huurder heeft ondernomen en bekijken of de TONK aanvraag hierbij zit.
Onze huur incassospecialisten praten u graag bij, hoe u moet handelen op het moment dat een huurder u verzoekt om tegemoetkoming van de huur in verband met de coronamaatregelen. Bel of email ons voor een vrijblijvend gesprek.